Powerslim en bewegen

PowerSlim_LogoLichaamsbeweging is de derde belangrijke pijler in het Power Slim programma. We weten allemaal dat we pas echt blijvend resultaat verkrijgen als we onze levensstijl ook blijvend aanpassen. Naast goede voeding en begeleiding is het een onmisbaar onderdeel om je lichaam gezond en slank te houden.

Als je minimaal 30 minuten per dag aan beweging doet, met matige intensiteit, dan voldoe je aan de Nederlandse Norm voor Gezond Bewegen. Matige intensiteit betekent activiteiten waar je hart wel sneller van gaat kloppen, maar je niet buiten adem van raakt, bijvoorbeeld wandelen of fietsen. Dit is voldoende om je lichaam gezond te houden en aan te raden als je last hebt van ernstig overgewicht.

 

Als je echter al een flink eind op weg bent en de gezonde smaak te pakken hebt, probeer daarnaast dan circa 2 keer per week aan conditietraining te doen. Met conditietraining bedoelen we activiteiten waarvan je hart wel sneller gaat kloppen en waarvan je gaat zweten en buiten adem raakt. Je voldoet dan tevens aan de fitnorm en zult merken dat je je veel fitter voelt.

Om echt gezond bezig te zijn, raden we aan om twee keer per week 8 tot 10 krachtoefeningen te doen met gewichtjes of weerstand. Kleine moeite, maar groots resultaat. Je bouwt hier namelijk spiermassa mee op. Dit verhoogt je energieverbruik in rust (je stofwisseling) en zorgt ervoor dat je gemakkelijker op gewicht blijft.

Je levensstijl blijvend veranderen klinkt misschien als een hele opgaaf, maar met de handige tips en tools die Power Slim je aanreikt is het prima in te bouwen in je dagelijkse leven. Je hebt nu al veel meer voedingskennis opgedaan. Dit programma stelt je in staat om in zeer korte tijd, op ieder gewenst moment van de dag oefeningen te doen om gezond, slank en fit te blijven.

callToAction